Vi bruger cookies til at forbedre din oplevelse og spore brugen af ​​hjemmesiden.

Kost Mens Du Ammer: Krydderier Del C

Kost Mens Du Ammer: Krydderier Del C

Mange mødre begynder først at lægge mærke til deres kost under graviditeten og efter fødslen. Dette er Del C i en række af artikler om anbefalet kost til ammende mødre.

Anbefalet Krydderier til Ammende Mødre

Hvidløg

Hvidløg har længe været anerkendt som fordelagtig for ens helbred og har gennem tiden været kendt som et fødevareprodukt, der forhøjer brystmælksproduktion. En interessant undersøgelse har påvist, at nyfødte kan dirre bedre og ammes mere succesfuldt, hvis moren spiser hvidløg inden amning. Hvis du ikke kan lide hvidløg, kan du tage et supplement en time inden amning i stedet. Spiser du ikke hvidløg regulært, så tilføj denne til din kost gradvist og hold øje med dit barns reaktion. Du kan også gøre hvidløg til en ingrediens i din madlavning som et frisk krydderi (løg indeholder også goder til din brystmælksproduktion).

Note: Tilføj ikke hvidløg til din kost, hvis du får blodfortyndende medicin.

Advarsel: Det anbefales ikke at give hvidløg i nogen form til babyer og mindre børn. Hvidløg irriterer barnets sarte væv, og det kan forsage smerte og potentielt skade næsen og øjnene, hvis det placeres tæt på dem. I stedet kan babyer nyde godt af hvidløgs fordele gennem deres mors brystmælk. UrterPersille, anis, dild, og kommen er gode tilskud til dine måltider. Sort peber i små doser er også fordelagtig.

Gurkemeje

Hovedingrediensen i retten Curry, nemlig gurkemeje (anvendes i mange indiske retter), indeholder anti-inflammatoriske fordele samt antioxidanter. Aktuelle studier undersøger, hvilken indflydelse gurkemeje har på at hindre sygedomme såsom Alzheimers, gigt, og kræft. Gurkemeje er også kendt for dens evne til at øge brystmælksproduktionen og hindre eller reducere brystinflammation. En halv teskefuld gurkemeje om dagen kan hindre brystinfektioner.

Note: Der er nogle medicinske urteeksperter, som anbefaler gravide kvinder at undgå at spise gurkemeje, hvis de er i risikozonen for at abortere.

Næste uge vil omhandle specielle fødevare og interessante menuer.
Flaskeamning i roligt tempo

Flaskeamning i roligt tempo

Det Tætteste på Amning & det Bedste for Din Baby

Read More

Tilbage-til-Arbejdet, Overlevelsesguide, Del B

Tilbage-til-Arbejdet, Overlevelsesguide, Del B

I sidste uge kom vi med råd til, hvordan du bedst forbereder dig mentalt og følelsesmæssigt til slutningen af din barsel, indeholdende at organisere dit hjem og planlægge fremad, til når du påbegynder...

Read More

Næring til Ammende Mødre Del B

Næring til Ammende Mødre Del B

Ernæring under amning er et emne som optager mange mødre: hvilke fødevarer er gode for dig, efter du har født? Er der fødevarer, som øger mælkeprosduktionen? Hvilke fødevarer skal du undgå? I sidste uge...

Read More

Kost Mens Du Ammer: Krydderier Del C

Kost Mens Du Ammer: Krydderier Del C

Mange mødre begynder først at lægge mærke til deres kost under graviditeten og efter fødslen. Dette er Del C i en række af artikler om anbefalet kost til ammende mødre.

Read More