Vi bruger cookies til at forbedre din oplevelse og spore brugen af ​​hjemmesiden.

Tilbage-til-Arbejdet, Overlevelsesguide, Del B

Tilbage-til-Arbejdet, Overlevelsesguide, Del B

I sidste uge kom vi med råd til, hvordan du bedst forbereder dig mentalt og følelsesmæssigt til slutningen af din barsel, indeholdende at organisere dit hjem og planlægge fremad, til når du påbegynder dit arbejde igen. Her er Del B af Overlevelsesguiden.

Kend skemaet i morgen, i dag

Selv verdens mest pligtopfyldende babysitter bliver syg indimellem og det vil ofte overraske dig. Du ved aldrig hvad næste dag vil bringe. Skriv derfor næste dags kontorskema ned inden du tager hjem fra arbejde. På denne måde ved du, hvilke møder der skal aflyses næste dag, eller hvem der skal varetage din position, mens du pludselig sidder hos lægen og beroliger dit barn. Når du har dit skema med dig, ved du når noget ikke kan rykkes, og du er nødsaget til at finde en anden børnepasnings mulighed eller aftale med din partner, at det er hans tur til at blive hjemme med barnet.

Søvn, Søvn, og… Søvn

Din første uge tilbage på jobbet vil være udmattende, uanset hvor velforberedt du er. Gå i seng så tidligt som muligt, tag ørepropper i og sov. Få din partner til at lytte til barnets gråd, få ham til at hente barnet for at blive ammet og sørg for at han ligger barnet i seng igen.

Sæt strikse prioriteter

Mødre på arbejdsmarkedet er meget produktive mennesker, fordi det bliver de nødt til at være. Kender du til historien om stenene i glasset? Ideen er at for at fylde glasset med mest mulige sten, bliver du nødt til først at putte de store sten i først, så de mellem store og til sidst de mindste. Skriv dine essentielle daglige arbejdsopgaver ned; de opgaver som du skal nå hver dag, er dine store sten. På denne måde er dine største sten varetaget, hvis du skulle få et vigtigt opkald fra dagplejen, om at dit barn er syg.

Vær påpasselig med store beslutninger

Du ved ikke, hvordan du vil have det, når du vender tilbage til arbejdsmarkedet. I løbet af din første uge skal du ikke tage store beslutninger. Dette er en meget følsom tid for dig, og du er stadig ved at tilvænne dig til at være tilbage på jobbet. I stedet for at tage overilede beslutninger om din arbejde-familie balance, så lyt i stedet godt efter til dine følelser i et par uger, så du kan analysere dem ordenligt og tage de rigtige beslutninger for dig. Har du stadig et behov for at tilbringe mere tid med din baby, så undersøg om der er måder, hvorpå du kan reducere dine arbejdstimer.

Forkæl Dig Selv

Giv dig selv en time om ugen til at gøre noget som du elsker: dans, yoga, male eller et eller andet der giver ro i sindet, og minder dig om, at du er mere end en mor og mere end en ansat. Du er også en selvstændig kvinde, som elsker sig selv.

Baseret på opslaget af Kathrine Lewis, “How To Thrive After Your Maternity Leave” – klik her for original opslaget.

For Del A af Overlevelses Guiden, Klik Her

At Komme Tilbage til Arbejde og Pumpe
8 Punkter Før du Ammer

8 Punkter Før du Ammer

Hvis du er tæt på slutningen af din graviditet, er dette til dig! Her kommer 8 ting, du skal vide, hvis du planlægger at amme.

Read More

Akkumuleret mælk – Hvorfor har jeg ikke nok mælk?

Akkumuleret mælk – Hvorfor har jeg ikke nok mælk?

Der er et flertal af årsager til reduceret mælkeproduktion, og der er en løsning til hver af dem. Gennemgå listen og se om nogle af dem passer til dig. Husk der er ingen grund til bekymring! Med den rette...

Read More

Kost Når du Ammer og Efter Fødslen – Del A

Kost Når du Ammer og Efter Fødslen – Del A

Kost når man ammer er et emne, som bekymrer mange mødre: hvilke fødevare er bedst for dig efter at have født? Er der fødevarer, som øger mælkeproduktionen? Hvilke fødevare bør du undgå?

Read More

Tilbage til Jobbet – Overlevelses Guide, Del A

Tilbage til Jobbet – Overlevelses Guide, Del A

Intet ser ud til at blive gjort i begyndelsen af din barsel og nogle gange er det ikke helt tydeligt om tingene bliver hårdere eller lettere.

Read More